Menu
  • PROJECTS
    • PROJECTS
      • hono TU
      • Milo-app
      • Ręce na Miejsce
      • Eco Ember
      • Cisne Klate
      • Projekt Ekologiczny
    • CLOSED PROJECTS
      • Waterproof
      • AppDay
      • WATER FILTER
      • FIBI
      • Lejto
      • Paleta dla oceanu
      • BAGins
      • COLED
      • diaBite
      • follyWOOD
      • Freelab
      • Fidgets
      • Mocni Wiekiem
      • Marketing in a right purpose
  • Departments
  • ACHIEVEMENTS
    • 2019
    • Previous years
  • MEMBERS
    • MENTORS&ALUMNI
  • PARTNERS
  • Kontakt

© 2017 Enactus UEP, All Rights Reserved. Created by Microlight

diaBite

  • Home
  • DiaBite
 

 

PROBLEM

Projekt powstał po to, by pomóc osobom chorym na cukrzycę, insulinooporność oraz healthy freak-om w utrzymaniu postanowienia „nie będę jeść cukru”.

Dlaczego grupą docelową są osoby z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej?

Nie bez przyczyny cukrzyca jest nazywana epidemią XXI w. W 2015 r. ok. 8% ludności Polski było chorych na cukrzycę, prognozy są niepokojące i alarmują o wzroście osób z tą jednostką chorobową do ok. 11% całej populacji. Dodatkowo 25-30% osób dorosłych z cukrzycą nie wie, że choruje. Podsumowując te dane, ponad ¼ populacji jest dotknięta tą chorobą.

Najgorsze są powikłania cukrzycy, które prowadzą do śmierci. Można im zapobiec m.in. odpowiednią dietą.

Insuliooporność jest uważana za stan przedcukrzycowy. Nie raz słyszymy hasło: „zapobiegaj a nie lecz”. Dzięki zaliczeniu do grupy docelowej osoby z zaburzeniem inuslinooporności promujemy profilaktykę cukrzycową.

Po szczegółowej analizie rynku wysnuliśmy wniosek, że osoby chore na cukrzycę lub unikające cukru, mają problem ze znalezieniem odpowiedniego produktu – słodkiej i zdrowej przekąski.

ROZWIĄZANIE

Koncepcja wzięła się z potrzeby cukrzyków i osób z insulinoopornością, którzy nie powinni spożywać produktów z sacharozą.

Wychodząc im naprzeciw chcemy stworzyć szybkie przekąski, które nie będą zagrażały zdrowiu konsumentów, a jednocześnie będą smaczne i chętnie spożywane. Jest to także rozwiązanie dla osób, które chcą ograniczyć cukier jako prewencja przed rozprzestrzenianiem się epidemii.

Poprzez świadome budowanie marki produktu pragniemy także zwrócić uwagę na problem głodu w krajach rozwijających się oraz kontrast na tle nadmiernego konsumpcjonizmu i chorób dietozależnych związanych z przejadaniem się w krajach rozwiniętych. Jako symbol chcemy oddać część dochodów ze sprzedaży batonów dla Fundacji Ankizy Gasy-Children of Madagascar, która gwarantuje dzieciom ciepły posiłek w szkołach i zapewnia im darmową edukację.

Niezwykle ważne dla naszego projektu jest skupienie się na ekologicznym opakowaniu. Obecnie społeczeństwo jest coraz bardziej świadome zagrożeniom jakie daje nadmierna produkcja plastiku. Dlatego idąc z duchem innowacji, chcemy wprowadzić całkowicie inteligentny produkt, który będzie nieszkodliwy w 100% zarówno dla konsumentów jak i środowiska.

PARTNERZY

null

SOCIAL MEDIA & TEAM

null
null

Julia Kłosowicz

food technologist & nutritionist
null

Marcin Dziedziński

food technologist & nutritionist
null

Natalia Nowakowska

Finance & Client Service
null

Zuzanna Czeczot

food technologist & nutritionist
null

Julia Kaźmierczak

Social Media
null

Bartosz Rybarski

Vice Project Leader; Marketing & Partnership
null

Zuzanna Krzyżaniak

Project Leader
null

Igor Jeznach

Law & Grants & Competitions

Zainteresowany projektem? Skontaktuj się z:

 

 

Zuzanna Krzyżaniak

tel.: 600 755 574

mail: zuzannakrzyzaniak96@gmail.com

© 2017 Enactus UEP, All Rights Reserved. Created by Microlight